• markedspladsgratis.dk
  • Tilmelding
  • Log ind
  • Ønskeliste
Tilmelding Log ind
Plaats advertentie
  • Alle kategorier
  • Camping
  • Biltilbehør
  • Boliger
  • Have og byg
  • Til boligen
  • Til børn
  • Tøj og mode
  • Sport og fritid
  • Både
  • Cykler
  • Hobby
  • Computer og spillekonsoller
  • Mobil og telefoni
  • Dyr
  • Billede og lyd
  • Musikinstrumenter
  • Motorcykler og tilbehør
  • Scootere og knallerter
  • Diverse
  • Erhverv
  • Job
  • Ferie
  • Billetter
  • Bøger og blade
Alle kategorier
markedspladsgratis.dk
  • Velkommen, Gæst
  • Hjem
  • Køb
  • Sælg
  • Ønskeliste
  • Tilmelding / Log ind
  1. Hjem
  2. Billede og lyd
  3. Hi-fi og tilbehør
  4. Forstærkere, hi-fi
ID: 64718
Notering ID: #87521 er blevet tilføjet til din ønskeliste.
Notering ID: #39525 er blevet tilføjet til din ønskeliste.

Forstærker, Luxman

€2.500,00

Ingen tilbud er offentliggjort.
Ønskeliste
Rapport
  • Sælger

Sælgerinformation

Carl S.
-
Kontakt sælger
Sælgers andre varer
  • Beskrivelse
Beskrivelse

Forstærker, Luxman

L-120A, 2x110 watt i 8 ohm, meget velholdt.
2x167 watt RMS i 8 ohm, belastningstestet begge kanaler drevet samtidig.

Serviceret og testet i hht servicemanual fra Luxman.
Herunder kalibrering af bias samt kontrol af DC offset.
De store elektrolyt kondensatorer i strømforsyningen er skiftet.
Udgangsrelæ er selvfølgelig blevet udskiftet med originalt Omron NOS.

Japansk produceret 1981, super riaa.

Potentiometre, omskiftere renset, smurt og afprøvet.

Forplade, knapper, svøb mv har været afmonteret og vasket/rengjort.

Alle billeder viser min Luxman og kan selvfølgelig tilslutte for køber.

Sidste billede er screenshot fra hifiengine.com med flere data.

Henvendelse ring/SMS på 61518137, ingen bytte.

HVORFOR SKIFTE UDGANGSRELÆERNE PÅ ÆLDRE FORSTÆRKERE SOM F.EKS. LUXMAN, DENON, SONY, PIONEER, MARANTZ, TECHNICS, NAD M.FL.

HVIS FORSTÆRKEREN HAR +25-30 ÅR PÅ BAGEN ER RELÆERNE FÆRDIGE, LÆNGERE ER DEN IKKE!

Udgangsrelæerne er en vital komponent, det er sidste (elektromekaniske) led som musikken passerer igennem.
Kontakterne i relæer vil med tiden blive oxyderet/slidte efter tusindvis af tilslutninger.
En simpel målemetode er at give forstærkeren et 1kHz sinus tone fra en funktionsgenerator, en “dummy load” på udgangen samt et oscilloscop.
Ved slidte/snavsede relæer kan man på oscilloscopet se en “sitren” af signalet.
Ved meget dårlige relæer vil kontakt modstanden være meget over få milliohm som bl.a. ødelægger forstærkerens dæmpningsfaktor.

Der kan heller ikke laves en belastningstest hvis relæerne er slidte med stor kontaktmodstand, de vil simpelthen brænde varme og gå helt i stykker.

Lyttemæssigt vil et dårligt relæ ødelægge forstærkerens performance, herunder basgengivelse, nuancering, dybde/bredde perspektiv.


  • Contact Us
  • FAQ
  • Terms & Conditions
  • Privacy Policy